Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss så kontrollväger vi samtliga paket innan leverans, detta sker även hos vårt fraktbolag.
OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.
Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

Betalning med kort

I dagsläget VISA, Mastercard Payson 

Betala med Payson 

Betalning sker enkelt och säkert med Payson.Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Handelsbanken, Swedbank, SEB och Nordea.
Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning via bank

Efter att du betalt in till vårt bankgiro tar det ca 1-3 vardagar för banken att överföra inbetalningen. Betalningsinformation står i din orderbekräftelse. Ditt ordernr används som referens.
Alla Paket Skickas alltid till folkbokföringsadressen. Detta för att undvika bedrägerier.

Betalning med kort

Hos oss är det möjligt att betala med svenska kort utställda av VISA, Mastercard via Payson och Paypal. När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan av kortet.

Svea-Faktura

Betalning via Svea-Faktura erbjuds i samarbete med Svea Ekonomi till svenska företag, organisationer och privatpersoner.För att handla mot Svea-Faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer samt postnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du som privatperson är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. För företag gäller att det måste var registrerat i bolagsverkets register. Samtliga Svea-Fakturor är av PhoneHem AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Svea Delbetalning

Svea Ekonomi AB erbjuder Dig som privatperson att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas. Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08-51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos PhoneHem.
Har Du några frågor så kan du ringa 08 –51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.
Läs mer om allmänna villkoren på www.sveawebpay.se/kontovillkor
Distansavtalslagen Konsumentverket

Priser

Samtliga priser visas inklusive moms 25%.

Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser.


Ångerrätt

Som kund hos PhoneHem har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller dock inte, då försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning. Tänk på att en använd vara har en värdeminskning på 100%.

Undantag från ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
Företag har ångerrätt i 10 dagar vid obruten förpackning.


Retur/ byte 

Läs vår korta guide - https://www.phonehem.se/sv/info/byte-retur.html

Vid byte måste du returnera den vara du vill byta och vi skickar iväg den nya. För snabbast hantering är det bäst att du lägger en ny order på varan du vill byta till och retunerar den felaktiga. Vi krediterar sedan dig för den felaktiga. Bytesrätten gäller dock inte, då försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning. Tänk på att en använd vara har en värdeminskning på 100%.

Vid ångerköp, sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss inom 14 dagar.
Kunden svarar för alla frakten(Tur och Retur) vid byte/ångerköp.
OBS Returnera inte mot postförskott.

Returen skickas till nedanstående adress:


PhoneHem AB
Karlavägen 71
11449 Stockholm


Reklamationer

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket.

Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart som möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att ringa vår kundsupport- våra kontaktuppgifter ser du nedan.


För att vi ska godkänna reklamationen:

-Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.

-Felplock; Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten skall återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.

-Produkt saknas; Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.
-Trasig/defekt; Vi skickar ut en ny produkt. Hela produkten ska återsändas till oss.

-Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.

-Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.
-Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren.
-Vara som returneras till PhoneHem AB utan returnummer, skickas tillbaka utan åtgärd.
-Vara som inte överensstämmer med vad som angivits vid returansökan, skickas tillbaka utan åtgärd. Retur sker på Kundenes bekostnad.
-Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Har du frågor angående din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Mail: info@phonehem.se

PhoneHem AB
Karlavägen 71
11449 Stockholm 

DOA

DOA (Dead-On-Arrival) definieras som att varan ej fungerar vid uppackning (eller inom ramar som tillverkaren uppgivit). I de fall PhoneHem

ansvarar för DOA-hanteringen, gäller nedanstående villkor. För DOA kan anspråk aldrig göras senare än 30 dagar efter

fakturadatum. Respektive tillverkares garantivillkor gäller. KUNDEN har aldrig bättre rätt mot PhoneHem än vad PhoneHem har mot respektive tillverkare.
PhoneHem står inte för reserv- eller reparationsdelar under garantitiden. Vid kreditering, sker detta till det lägsta av dagspris

och fakturerat pris. För att returen skall godkännas MÅSTE en utförlig felbeskrivning anges och varan

MÅSTE skickas in komplett med originalemballage. Retur sker på KUNDENs bekostnad. PhoneHem förbehåller sig rätten att

avgöra om en vara som returneras inom DOA-tiden skall ersättas av en identisk, likvärdig produkt, repareras eller krediteras. PhoneHem

ersätter ej heller eventuell skada på annan utrustning en trasig vara kan ha orsakat. Om varan

vid kontroll hos PhoneHem visar sig vara felfri, debiteras en undersökningsavgift/testavgift om 400: -

.

Har du frågor angående din DOA är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Mail: info@phonehem.se

PhoneHem AB
Karlavägen 71
11449 Stockholm 


Ändra och avbeställa order eller reparation

Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den. 

Beställning av Service och reparation

Enheten ska skickas in inom 30 dagar därefter annulleras ordern och en administrationsavgift á 250 kr tas ut då vi lägger undan eller beställer hem reservdelar åt dig.
Du får självklart ångra ditt köp inom 14 dagar efter lagd order.

Leverans

Normalt har du ditt paket inom 1-3 dagar. Vid större kampanjer kan det ta längre tid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. Övriga ordrar förbehåller vi oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern. Produkter som har leveransstatus 3-5, 5-7 och 7-10 dagar eller längre leveranstid är beställningsvaror och skickas först när varan finns i lager. 


Numera skickar vi alla mindre försändelser med Postens tjänst Varubrev. När försändelsen lämnar vårt lager går det ut ett sms om detta. Brev delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast. Ett brev räknas som skrymmande om det inte kan delas ut i brevlåda/brevinkast. Skrymmande brev kan hämtas hos Posten ombud. Du får då avisering om detta med sms eller post.

Försändelser med en vikt över 500g eller ett värde över 500 kr skickas som paket eller rekommenderat brev. Paket hämtas hos Postens ombud. Du får avisering med sms eller post. Giltig id handling visas upp. 

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt till det vi anser är lämligast för en försändelse. Nedan angivna priser avser inrikestransporter inom Sverige. För utrikestransporter vänligen kontakta oss. Vi kan även erbjuda panikbud direkt till dig eller din kund, vänligen kontakta vår kundtjänst för beställning och mer information. 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisändringar, slutförsäljning och överförsäljning.


För icke uthämtade beställningar som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 10% av värdet dock minst 250kr.

Större order

För större beställningar där volymen alternativt vikten är så stor att det inte går att skicka som vanligt paketgods förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 350kr/pall samt att dessa beställningar vanligen sänds på pall med Posten. Dock tar vi inte ut avgift för mer än tre pallar d.v.s. max 1050kr. Som större gods räknas, gods vars vikt överstiger 100kg och/eller vars volym är mer än en kubikmeter.

Om ett enskilt kolli överstiger 35 kg eller ett mått över 150 cm kan en pallavgift tillkomma.

Adressändring/ändrat förfogande

Om ni har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ert paket är kostnaden 150.- för att ändra uppgifterna i efterhand (Detta är Postens avgift för ändrat förfogande). Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra.
  

Öppettider kundtjänst

Butik Karlavägen 71,11449 Stockholm

Butik 
Öppettider:

Vardagar
10:00-18:00

Lördagar11-15

Telefontider:

Vardagar 11:00–18:00 

Webbshoppen har självklart öppet dygnet runt.

Outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 249kr vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.

 
Aviavgifter

Du bestämmer själv hur du vill bli aviserad om att ditt paket har anlänt till ditt utlämningsställe. Det snabbaste och billigaste är SMS-avisering. Väljer du Brev-avisering tillkommer en kostnad om 5 kr.

 

Minsta ordervärde

Vi tillämpar ej Minsta ordervärde.

 

Beställningar utanför Sverige

I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.


Övriga avgifter

Postförskottsavgift: 52 Kr


Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundsupport omedelbart.

Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ ordernr antecknat. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med orderbekräftelse.


Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), köpvillkor, lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.


Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.


Personuppgifter

Företaget är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Du kan när som helst begära att personuppgifter rättas, tas bort eller anmäla om Du inte vill att uppgifter skall användas för direktmarknadsföring.


Kataloger, trycksaker, nyhetsbrev och sms

Alla som registrerar sig hos oss får automatiskt våra kataloger, trycksaker, nyhetsbrev och sms.


Om cookies

Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator.

Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn.
Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.


Säkerhet 

Vi använder oss av en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure. Det är en säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över Internet. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering vilket gör att ingen obehörig kan få ta del av dina kortuppgifter.


Kundsupport

Du kan alltid kontakta oss som gärna hjälper dig. Under "Kontakta oss". Vi har även personlig service info@phonehem.se

Postpaket samma dag

Vi garanterar att paketet packas och skickas samma dag (din beställning måste läggas innan kl 12). Gäller produkter med lagerstatus 1-3 vardagar. 

För alla områden utom Gotland och Norrland innebär detta att du har ditt paket dagen efter order (gäller ej helger, helgdagar eller storhelger).

Exempel, du lägger en order 11.45 onsdag, ordern packas kl. 13.00 samma dag och du får SMS/Avi om att paketet går att hämta ut under torsdagen. OBS Gäller ej Återförsäljare eller att varan tar slut i lager av någon anledning eller beställningsvaror. 

Garantiregler för reparation av mobil och surfplatta

Vi garanterar att de delar du har fått vid en reparation är fria från tillverkningsfel under 3 månader, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans.
För garantier gällande en mobilreparation utfört av oss eller annan produkt maila till info@phonehem.se

Garantiregler

Garantin omfattar fabrikationsfel. Garantin gäller inte tapp/klämskador, fukt/vätskeskador eller felaktigt handhavande då detta inte är fabrikationsfel. Det samma gäller för tillbehör. Om en telefon visar sig vara utsatt för någon form av yttre åverkan är garantin förbrukad på delen/ delarna vi har bytt ut. Vi kan omöjligt svara på hur en telefon eventuellt blivit utsatt för sådant som inte täcks an garantin, vi kan endast konstatera att sådant är fallet.

Mobiltelefoner

En telefon är en oerhört komplex apparat som består av hundratals komponenter och hundratals lödningar. Dessa komponenter sitter i sin tur på ett kretskort bestående av flera lager med ledningsbanor. Det finns pläteringar mellan dessa lager av ledningsbanor, dvs hål som går rakt igenom kretskortet för att leda ström mellan dessa olika lager. Alla komponenter samspelar med varandra. Om en av alla hundratals komponenter blir skadad eller om någon ledningsbana eller plätering skadas kan detta orsaka det mesta med en telefon då allting hör ihop med varandra och behövs för att telefonen ska fungera.

Fukt/vätska

Vatten och andra vätskor leder ström och orsakar korrosion. En fuktskadad telefon kan fungera klanderfritt en längre tid, felen kan komma smygande med tiden då vätska orsakar korrosion. Trots en noggrann rengöring kan det finnas kvar vätskerester som långsamt fräter sönder kretskortet och dess komponenter. Vi kan inte lämna någon servicegaranti på telefoner som blivit utsatta för någon form av fukt/vätska även om enheten i sig är vattentät/ tålig enligt tillverkaren. 

Tapp/klämskador

Samma sak gäller även för tapp/klämskador som med fukt/vätskeskadade telefoner, felen kan komma smygande. Det finns stötkänsliga delar i en telefon och keramiska komponenter som kan spricka. Det behöver inte bli så stora märken på telefonens utsida då dagens telefoner väger så lite och ofta består av hårdplast, desto större skada kan hända inne i telefonen.

Information

Kom ihåg att säkerhetskopiera eller anteckna allt viktigt innehåll och alla viktiga data som finns lagrade i din produkt, eftersom innehåll och data kan gå förlorade under reparationen eller utbytet av produkten. Vi ansvarar inte, under några förhållanden, varken uttryckliga eller underförstådda, för skador eller förluster av något som helst slag som har orsakats av förlust av, skada på eller förvrängning av innehåll eller data under reparation eller utbyte av produkten. Vi kan hjälpa till med att försöka göra backup av viktig information mot betalning.

SERVICEREGLER

PhoneHem AB ansvarar inte, under några förhållanden, för förlust av någon som helst information eller tillverkargarantin som ges från tillverkaren. Detta gäller även vid försök att spara information. Garantin omfattar endast fabrikationsfel på delar vi har bytt ut. Ej vätske-, tapp-, klämskador eller felaktigt handhavande. Om garantin visar sig vara förbrukad lämnas ett kostnadsförslag. Vid inlämningstillfället avgörs inte om det är garanti på produkten, då tar vi endast emot serviceobjekt och antecknar de fel som uppges. Teknikern som undersöker produkten avgör om det är ett fabrikationsfel eller inte. Om produkten önskas i retur utan åtgärd efter ett kostnadsförslag debiteras en undersökningskostnad á 350:- (inkl. moms). Vi ansvarar inte inte heller för garantin gentemot tillverkarens enhet. När vi byter en del på en enhet innebär det inte per automatik att tillverkargarantin på denna enhet kommer att forsätta gälla hos tillverkaren. Detta får kunden ta reda på innan inlämning av enheten för service/ reparation till oss.

Vi har alltid rätten att ändra ett kostnadsförslag genom att skicka ut ett nytt. Obesvarade kostnadsförslag skrotas efter 3 månader och en faktura på en undersökningskostnad skickas hem till angiven adress. Servicetiden är inte exakt utan en uppskattning. Servicetiden kan variera pga brist på reservdelar, stort/litet inflöde, sjukdom och externservice. Det vi av någon anledning inte kan laga skickas på externservice eller tillbaka till kund, du blir endast meddelad att den skickas på externservice via det alternativ du valt att bli kontaktad på. Vid externservice gäller den externa verkstadens regler och vi står inte för några som helst kostnader som uppkommer i samband med externservice.

PhoneHem står inte för några som helst fraktkostnader för privatpersoner under några som helst förhållanden. Vi skickar ett klar meddelande när ditt serviceobjekt går att hämta ut, innan det meddelandet kan du inte hämta ut ditt serviceobjekt. Vi kan vidare inte ge några exakta klar datum innan ett serviceobjekt verkligen är klar.

För inlämnad utrustning ansvaras högst 3 månader.

Servicreglerna

Dessa serviceregler gäller alla som lämnar eller skickar in sin telefon till oss för service och reparation.

Med reservation för feltryck, slutförsäljning och prisändringar

Sekretesspolicy

Vi på PhoneHem AB vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter samt hur vi i övrigt säkerställer att dina personuppgifter behandlas enligt gällande lagstiftning. Det är viktigt för oss att du läser och förstår denna integritetspolicy och att känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter.


Tvister och lagval


På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer PhoneHem AB Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid frågor gällande PhoneHems köpvillkor hänvisas kunden till kundtjänst via e-post: info@phonrhem.se